ROSSINI - pyszny, efektowny i niedrogi drink na lato

Bellini to włoski popularny i przepyszny drink z musu brzoskwiniowego z włoskim białym musującym winem Prosecco. Każdy kto wybiera się na wycieczkę do Włoch koniecznie musi tego zakosztować!
Dzisiaj u mnie przepis na Rossini, czyli połączenie musu truskawkowego z Prosecco.
Baaardzo przyjemnie orzeźwienie na nadchodzące gorące dni. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie poeksperymentowała po swojemu ;) 
Mając to przepyszne wino w lodówce można je połączyć z owocami według uznania, np melon, maliny... Wszystko według waszych upodobań smakowych. Ważne, by trzymać się proporcji :)
W tytule napisałam, że drink jest efektowny - to prawda, pięknie prezentuje się w długich i smukłym kieliszkach, np do szampana. Tani, dlatego, że z jednej butelki wina wyjdzie kilka drinków.

Zrobiłam trzy wersje: 
1) truskawka
2) mango + pomarańcza
3) truskawka + kiwi




Składniki:


  • kilka truskawek
  • 1.5 łyżki cukru pudru (opcjonalnie, jeśli truskawki nie są zbyt słodkie)
  • wino Prosecco (jeśli nie lubimy można zastąpić innym winem musującym, lub szampanem)



Przygotowanie:


Przepis jest taki sam dla wszystkich owoców. Po umyciu i pozbyciu się ogonków truskawek, wrzucamy do blendera i miksujemy na mus. Dodajemy cukier puder i wlewamy wino (2-3 razy więcej niż musu) moje proporcje to 1:3. Miksujemy jeszcze 3-5 sek. do połączenia się składników.
Podajemy schłodzone, najlepiej z skruszonym lodem.















Komentarze

  1. muszę zaopatrzyć się w Prosecco i również poeksperymentuję z proporcjami;)

    OdpowiedzUsuń
  2. z którymi owocami najsmaczniejsze?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi najbardziej smakowało z truskawkami, zaś mojemu testerowi z mango :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm.... chętnie spróbuję j.g.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz