Wiosenna sałatka do grilla

Ja sezon grillowy już rozpoczęłam, a Wy? ;) Nie wyobrażam sobie grilla bez lekkiej wiosennej sałatki, dlatego dziś przesyłam przepis na moją ekspresową wersję. Robi się ją szybko i w zasadzie składniki są zależne od tego co akurat mamy w lodówce. Sałatkę podaję z sosem winegret, co nadaje jej orzeźwiającego i lekkiego smaku. Często robię ją również do obiadu zamiast ziemniaków. Jeśli nie macie ochoty lub czasu na kombinowanie spróbujcie tego:



Składniki:

  • Sałata lodowa (lub tak jak u mnie mix salat)
  • 1 pomidor malinowy (lub kilka pomidorków koktajlowych)
  • 1/2 ogórka zielonego
  • 1 papryka
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 150g zielonych oliwek (opcjonalnie)
  • 150g sera feta

 do sosu:

  •  1 łyżka cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżka wody
  • 1 łyżka musztardy
  • sól, pieprz



Przygotowanie:


Sałatę myjemy, suszymy, rwiemy na mniejsze kawałki, wrzucamy do miski.
Pomidor, paprykę i ser feta kroimy w kostkę i dodajemy do sałaty (pomidor można wcześniej sparzyć wrzącą wodą i obrać ze skórki). Ogórka obieramy i kroimy w kostkę, dodajemy do miski.
Cebulę obieramy, siekamy w cienkie piórka, oliwki odcedzamy z wody i również dodajemy do reszty składników. Mieszamy.
 W osobnej miseczce łączymy ze sobą oliwę, wodę, musztardę i sok z cytryny. Doprawiamy solą i pieprzem. Ostawiamy na bok, na około 10 min, aż składniki się "przegryzą".
Sos najlepiej dodać do sałatki zaraz  przed podaniem. 




 *Jeśli nie lubimy sosu winegret można podać z sosem czosnkowym, posypując po wierzchu prażonym słonecznikiem.

Komentarze

  1. Fajne :-) i super... bo będzie pasować do wszystkiego co akurat zrobi się na grillu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty robisz grilla, ja wpadam z sałatką 😂😂😆

    OdpowiedzUsuń
  3. super na na wiosenne spotkania j.g.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz