Wołowina w piwie z glazurowaną marchewką

Jakiś czas temu mościłam się u mojej Gosieńki -> kliknij <- :) na imprezie i baaardzo zasmakowało mi jedno z głównych dań. Postanowiłam je odtworzyć u mnie, w troszkę innej wersji. Gaździnka podała wieprzowinę w piwie, ja postawiłam na wołowinę. Danie jest bardzo aromatyczne zachwyci najbardziej wyrafinowane gusta, a jednocześnie bardzo proste. Przyznam, że czas przygotowania nie należy do najkrótszych, ale wierzcie mi - jest tego warte. Spróbuj, a nie pożałujesz !



Składniki:

  • 1 kg wołowiny (u mnie szponder wołowy)
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 6-8 sztuk małych pieczarek
  • 200 ml bulionu wołowego
  • 300 ml piwa
  • 1 łyżka miodu
  • sól, pieprz
  • szczypta lubczyku, rozmarynu i tymianku
  • słodka i ostra papryka w proszku
  • wędzona papryka w proszku (opcjonalnie)
  • 3 listki laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 ząbki czosnku
  • olej 
  • masło


Przygotowanie:


Mięso myjemy, suszymy i kroimy w kawałki ok. 3-4 cm. Jeśli mamy możliwość to marynujemy mięso we wszystkich przyprawach i wkładamy na kilka godzin (najlepiej na noc) do lodówki.
Na patelni, na bardzo rozgrzanym oleju podsmażamy mięso z każdej strony i przekładamy do większego garnka. Następnie na tej samej patelni szklimy cebule posiekaną w piórka i dodajemy do mięsa. Przyprawiamy wszystkimi przyprawami (dość obficie), dodajemy ziele angielskie i liście laurowe, zalewamy bulionem i dusimy około 1,5h. Następnie dodajemy piwo i dusimy kolejne 1,5h od czasu do czasu mieszając.
Pieczarki obieramy lub dokładnie myjemy, kroimy na osiem części i przysmażamy na patelni z łyżką masła, dodajemy do mięsa.
Następnie obieramy marchewkę, kroimy na talarki i również podsmażamy na łyżce masła dodając miód i odrobinę wody. Gdy będzie al dente dodajemy do mięsa.
Całość dusimy jeszcze chwilkę, by wszystkie smaki i aromaty się połączyły.

Wołowina najlepiej komponuje się z ryżem,kaszą, kluskami lub tłuczonymi ziemniakami w towarzystwie kiszonego ogórka.



  •  


Komentarze

Prześlij komentarz