Panga w sosie koperkowo - śmietanowym.

Macie czasem ochotę na coś delikatnie kremowego? Bardzo proszę :) Rybka w sosie koperkowo - śmietanowym. Do przepisu wykorzystałam Pangę ze względu na jej delikatny smak, ale równie pysznie będzie komponował się Mintaj, czy Dorsz. Pomysł na obiad jak i kolację, dodatkowo to baaardzo szybkie danie, zajmie Wam dosłownie kilka minut :) Rybka dobrze wpływa na wszystko, więc postanowiłam sobie wypracować pewien nawyk otóż... Rybka minimum raz w tygodniu, np co piątek ;) 
Przepis na ten piątek już macie ;) :



Składniki:


  • 2 świeże filety Pangi
  • 1 pęczek kopru
  • 1/2 ząbka czosnku
  • 100 ml śmietany 18%
  • 100 ml śmietany 30 %
  • 3 łyżki masła
  • 1 łyżeczka mąki 
  • sól, pieprz
  • słodka papryka w proszku
  • zioła prowansalskie



Przygotowanie:

Rybę myjemy, suszymy i przyprawiamy wszystkimi przyprawami z obu stron.
Na patelni rozgrzewamy masło i przysmażamy delikatnie rybę, po około minucie z każdej strony.
W miseczce łączymy drobno posiekany koperek, śmietany, drobno posiekany czosnek. Przyprawiamy do smaku. Powstały sos wlewamy na patelnie i dusimy z rybą kilka minut do miękkości.
Gdyby sos okazał się za rzadki w odrobinie zimnej wody rozpuszczamy łyżkę mąki, dodajemy do sosu i prowadzimy do zagotowania.

Ryba w sosie najlepiej smakuje z ryżem lub tłuczonymi ziemniaczkami z masłem, czy lekka sałatką.



Komentarze

  1. Moje smaki :-) Widzę głowę pełną wspaniałych pomysłów :-*

    OdpowiedzUsuń
  2. no kochana, zainspirowała mnie Twoja ryba w cydrze :)))) mniam :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz