Pancakes

Odpoczywając po ciężkim dniu w pracy naszła mnie ochota na coś słodkiego :P w półce pusto, w lodówce też nie za wiele, a chęci by wyjść do sklepu - zero. Tu poratowała mnie moja siostra ( dziękuję :*) pomysłem na Pancakes ;) To słodkie, puszyste amerykańskie placuszki, które w oryginalnej wersji powinny być podawane z syropem klonowym, ale nie każdy jest w jego posiadaniu, więc ja zastąpiłam miodem i Nutellą :)
Robi się je błyskawicznie, tak samo szybko znikają z talerza. :)



Składniki:

  • 50 g masła
  • 2 jajka
  • 270 ml mleka
  • 250 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli


Przygotowanie:


Masło rozpuścić w rondelku, odstawić do wystygnięcia.
W misce roztrzepać jajka z mlekiem.
Wymieszać ze sobą mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia, sól  i przesiać przez sitko do miski z jajkami i cukrem. Wszystko dokładnie ze sobą zmiksować mikserem na małych obrotach. Dodać roztopione masło i ponownie wymieszać, by powstała gładka, gęsta masa.
Rozgrzać patelnię z odrobiną oleju (najlepiej teflonową) nałożyć masę i smażyć na jasnobrązowy kolor z obu stron.

Można je podawać również z bitą śmietaną, cukrem pudrem, ulubionym dżemem, czekoladą czy owocami.





Gabciu!  mam nadzieję, że będzie smakowało !! :)

Komentarze

  1. Uwielbiam takie puszyste naleśniory:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Kochana, patrząc na Twoje dania - uczę się od najlepszych 💪💑

      Usuń
  3. uwielbiam naleśniki ale są takie tuczące ale w sumie jedzenie to jedna z naszych największych przyjemności!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz