Kotlety mielone

Idąc w rytm zasady, że w prostocie siła - dzisiaj na obiad były kotlety mielone :) może u Was pojawią się w jutrzejszym menu? U mnie bardzo często goszczą na stole, bo to jeden z moich ulubionych tradycyjnych obiadów. Kotlety można robić również z dodatkiem tartego sera, czy pieczarek wszystko zależy od Was, ja pozostaję wierna klasyce. :)




Składniki:


  • 0,5 kg dobrego mięsa mielonego (u mnie wołowo-wieprzowe)
  • 1 bułka (może być czerstwa)
  • 1 cebula
  • ząbek czosnku
  • jajko
  • płaska łyżeczka soli
  • płaska łyżeczka pieprzu
  • płaska łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • mleko do namoczenia bułki
  • bułka tarta
  • olej do smażenia




Przygotowanie:


Bułkę moczymy w mleku ok. 10 min.
Mięso przekładamy do miski, dodajemy drobno posiekaną cebulę i czosnek, wbijamy jajko.
Bułkę odsączamy z mleka i dodajemy do mięsa wraz z solą, pieprzem, słodką papryką i 3 łyżkami bułki tartej. Mięso wyrabiamy parę minut, czym dłużej tym kotlety będą lepsze.
Formujemy kotlety, obtaczamy w bułce tartej i układamy na patelni z rozgrzanym olejem.
Smażymy z obu stron na brązowy kolor.
Podajemy z ziemniakami i buraczkami lub w towarzystwie marchewki z groszkiem :)









Bon Appetit! ;)

Komentarze

  1. Szybki, prosty i bardzo smaczny obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. melduję,że mielone z tego przepisu wyszły mi extra puste talerze polecam przepis.Ja już zawsze będę robiła mielone według tego przepisu,dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz