Mój pierwszy raz...

Mój pierwszy raz... oczywiście chodzi o pierwszy i zarazem najważniejszy dla mnie post na blogu. ;) Na wstępie bardzo proszę o wyrozumiałość, gdyż dopiero zapoznaję się z tajnikami blogowania.
Do założenia bloga namówili mnie moi najbliżsi (których serdecznie pozdrawiam!) ale również chęć podzielenia się moimi przepisami, jak i fotografiami! Wydaje mi się, że potrawy wychodzą całkiem apetycznie jak na prostotę ich wykonania. Piszę o prostocie, ponieważ chcę udowodnić, że nie potrzeba wielkich umiejętności i całego dnia spędzonego w kuchni, by postało coś smacznego! 

Może wystarczy tego wstępu :) Pierwszy przepis jaki zdecydowałam się tu wstawić to ulubione danie mojego mężczyzny ;) jest to... LECZO - proste, jednogarnkowe danie. Myślę, że idealne na tą szarugę za oknem. Gorące leczo ogrzeje nas od środka, jest syte, a dodatkowo pięknie wygląda na talerzu, mi osobiście kojarzy się właśnie z jesienią. Poniżej zostawiam przepis do Waszej oceny. Smacznego!


Składniki:

  • 2 papryki czerwone
  • 2 papryki żółte
  • 2 papryki zielone 
  • cukinia
  • 2 cebule
  • ząbek czosnku
  • przecier pomidorowy ok. 3 łyżki
  • 1 puszkę pomidorów w zalewie
  • 300-350g kiełbasy podwędzanej, takiej jaką lubicie najbardziej, bo to od niej zależy smak leczo
  • 1 łyżka słodkiej papryki w proszku
  • szczypta ostrej papryki
  • sól, pieprz do smaku
  • olej



Przygotowanie:

W garnku rozgrzej 3,4 łyżki oleju. 
Cebulę posiekaj w piórka, a czosnek w drobną kosteczkę i zeszklij na oleju.
Paprykę pokrój w paseczki (oczywiście najpierw usuń z niej gniazda i białe błony). Cukinię skrój w talarki. Całość dodaj do cebuli.
Kiełbasę pokrojoną w talarki lub księżyce podsmażyć na patelni, wrzuć do garnka. 
Dodaj pomidory pokrojone w kostkę (wcześniej sparz je gorącą wodą i obierz ze skórki).
Na koniec dodaj przecier pomidorowy, sól, pieprz, papryki w proszku i duś całość przez około 60 min.
Podawaj z kromką chleba, smacznego zjedzonego! :)




Komentarze

  1. Czekam na fotorelację🤗😘😍🙆

    OdpowiedzUsuń
  2. bazowałam na tym przepisie i leczo wyszło pyyyszne palce lizać.Mam obiad na 3dni:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz