Schab z makaronem - szybko i smacznie.

Witam Was :) Wczoraj byłam w potrzebie zrobienia obiadu na 2-3 dni. Wpadł mi do głowy szybki gulasz, aleee aleee... tym razem zastąpiłam ziemniaki/ kasze - makaronem!
Wyszło bardzo smakowicie, pożywnie i syto :) Coś na zasadzie makaronu z sosem myśliwskim - o wyrazistym i głębokim smaku. Zakochacie się, tam samo jak ja :)
Gulasz można zrobić na 2-3 dni i przechowywać w lodowce, a po ciężkim  i długim dniu wracając do domu, pozostaje nam połączyć go ze świeżo ugotowanym makaronem - pyycha!




Składniki:

  • 300 g mięsa wieprzowego
  • 1 czerwona papryka
  • 5-8 pieczarek
  • 1/2 cukinii (opcjonalnie)
  • 1/2 dużej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 250 ml bulionu mięsnego (może być z kostki)
  • 3 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • 3 listki laurowe
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • pieprz, sól, suszone oregano,słodka i ostra papryka w proszku
  • 1 łyżka mąki do zagęszczenia
  • 1/2 opakowania ulubionego makaronu (u mnie penne)
  • olej



Przygotowanie:


Makaron gotujemy al dente wg instrukcji na opakowaniu, odstawiamy.
Mięso kroimy na kosteczkę, przysmażamy na ciemnobrązowy kolor na patelni, przekładamy do rondelka. Pieczarki kroimy w talarki, cukinię w księżyce, paprykę w paseczki, a cebulę w piórka, podsmażamy chwilę z mięsem i całość zalewamy bulionem. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, listki laurowe oraz ziele angielskie. Przyprawiamy solą, pieprzem, paprykami w proszku oraz oregano. Dusimy pod przykryciem, aż mięso będzie miękkie i kruchutkie, około 1-1,5 godziny.
Dodajemy przecier pomidorowy, oraz przyprawiamy ponownie w razie potrzeby.
Jeśli chcemy zagęścić powstały gulasz to w 1/2 szklanki zimnej wody dokładnie rozpuszczamy mąkę i dodajemy do gulaszu, Mieszamy dokładnie i prowadzimy do zagotowania. Do mięsa dodajemy makaron, łączymy ze sobą składniki i danie jest gotowe do podania na talerz.

Po wierzchu można posypać startym serem, udekorować listkami bazylii lub pietruszki.



Komentarze

  1. racja zakochałam się:)to co lubię na kilka dni i smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyśmienite! Akurat nie miałem cukini i pieczarek, ale wyszło mi elegancko. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż serce podskakuje :) dziękuję i zapraszam znowu 🙌

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz