Szparagi w cieście francuskim, czyli szybka przekąska na imprezę.

Dookoła szparagowe szaleństwo! Zupy, sałatki, wszystko z dodatkiem szparagów. Nadszedł właśnie sezon na to wyjątkowe warzywo, a że nie trwa on za długo tonie mogło zabraknąć go i u mnie :)
Szparagi cudownie smakują i nie potrzebują praktycznie żadnego towarzysza, osobiście mogłabym jeść je same, lekko podgotowane. Dzisiaj przesyłam Wam przepis na szybką przekąskę z ich udziałem, która cieszyła się dużym uznaniem mojej Gaździnki  :) KLIKNIJ 
Oraz Gabrysi, która przetestowała już ten przepis w swojej kuchni :)



Składniki:

  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • kilka plasterków cienko pokrojonego wędzonego boczku lub ulubiona szynka
  • 250g starego żółtego sera
  • 1 jajko
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz.



Przygotowanie:


Piekarnik nagrzewamy do 200* grzanie góra - dół.
Szparagi dokładnie myjemy i odcinamy grube, brzydkie końce. Przekładamy do miski, kropimy oliwą z oliwek, pieprzymy i solimy. Dokładnie obtaczamy wszystkie szparagi.
Ciasto francuskie rozkładamy na stole i przecinamy nożem na kilkanaście kwadracików.
Na każdym kwadraciku układamy po dwa szparagi zawinięte w plasterek boczku posypujemy serem. Boki ciasta zawijamy i łączymy ze sobą, tak by powstał jak ja to nazywam "szparagowy becik"
Przystawki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy po wierzchu rozbełtanym jajkiem. Pieczemy około 15-20 min. aż ciasto zrobi się jasnobrązowe.







Komentarze

  1. robiłam robiłam robiłam:)wszyscy byli zachwyceni a ja miałam poczęstunek zrobiony w 10min.+pieczenie.Dużo super fajnych przepisów masz kochana w zasadzie to wszystkie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana były serio przepyszne :-) niewidzialny puchar dla Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm ....chętnie bym skosztowała ;

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też miałam przyjemność skosztować pycha polecam j.g.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz