Kurczak w sosie z suszonych pomidorów

Z rana wybrałam się do sklepu i dorwałam na promocji filet z kurczaka (równie dobrze spisze się tu filet z indyka) i suszone pomidory. Myślę co by tu... i nagle naszła mnie nieodparta ochota na delikatne mięsko w aromatycznym sosie. Soczysty kurczak w delikatnym śmietanowym sosie z suszonymi pomidorami, brzmi świetnie, a jak smakuje... zakochałam się od pierwszego kęsa ;) Danie robi się ekspresowo, a wygląda i smakuje świetnie za równo na obiad, kolację jak i imprezę.




Składniki:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • 1/2 kubeczka śmietany 30%
  • 6-8 szt suszonych pomidorów w oliwie
  • 1/2 kulki mozzarelli
  • 200 ml bulionu (może być kostki)
  • 1 ząbek czosnku
  • tymianek
  • słodka i ostra papryka w proszku
  • sól, pieprz
  • 3 łyżki masła




Przygotowanie:


Kurczaka myjemy, usuwamy błonki i kroimy na mniejsze filety.
Nacieramy tymiankiem, solą, pieprzem, paprykami i przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
Na głębszej patelni rozpuszczamy masło i smażymy mięso z obu stron po 2-3 min.
Zalewamy bulionem i dusimy około 15 min w międzyczasie przewracając mięso.
Delikatnie wlewamy śmietankę i doprowadzamy do zagotowania, dodajemy drobno posiekane suszone pomidory. Całość dusimy około 10 min. Na koniec w razie potrzeby doprawiamy solą, pieprzem i posypujemy drobno pokrojoną mozzarellą.

Gdy sos będzie za rzadki posypujemy delikatnie mąką pszenną (około 1/2 łyżeczki) i mieszamy.




Najlepiej smakuje z tłuczonymi ziemniakami/ ryżem, u mnie z kluskami śląskimi.
Można udekorować listkami bazylii.
 Smacznego! :)



Komentarze

  1. zauważyłam 4nowe przepisy i aż chce się je wszystkie zrobić super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie super.. moje smaki.. ciekawe, pomysłowe, proste i z gustem połączenie... mniaaaam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz