Filet z kurczaka w porach z groszkiem

Rozłożyła mnie choroba, więc nie za bardzo mam siłę by poświęcić pół dnia na pichcenie w kuchni. No dobra, nie mam siły, by spędzić w niej więcej niż pół godziny :P. W lodówce filet z kurczaka, pan por, groszek w puszce jeszcze ze świąt... Myślę, myślę i mam!  Filet z kurczaka pod pierzynką z pora i groszku. Wyszło mega aromatycznie, mega szybko (co dzisiaj odgrywa szczególną rolę) spróbujecie - nie pożałujecie ;)




Składniki:

  • podwójna pierś z kurczaka
  • 1 duży por, lub dwa mniejsze
  • 1/4 puszki groszku
  • 100 g śmietanki 30%
  • masło
  • mąka
  • słodka i ostra papryka w proszku
  • oregano
  • gałka muszkatołowa
  • sól, pieprz



Przygotowanie:


Od pora odcinamy ciemnozielone liście, zostawiamy jasnozieloną i białą cześć. Płuczemy, osuszamy.
Pora kroimy w cienkie talarki. Na głębszej patelni rozpuszczamy 3 łyżki masła, dodajemy por i dusimy około 10 min od czasu do czasu mieszając ( uważając by por się nie przypiekł i nie nabrał brązowego koloru).
Myjemy mięso, osuszamy i pozbywam się błonek. Filet porcjujemy na kawałki 5-8 cm i w miarę cienkie. Przyprawiamy solą, pieprzem, paprykami w proszku, nacieramy oregano. Obtaczamy w mące i na drugiej patelni po rozpuszczeniu wcześniej 3 łyżek masła obsmażamy mięso po około 2 min z każdej strony.
Do patelni z porem wlewamy śmietankę, dodajemy groszek, przyprawiamy odrobiną gałki muszkatołowej, solimy i pieprzymy do smaku, dusimy 2-3 min. Dodajemy mięso i dusimy wszystko razem przez 5 min od czasu do czasu mieszając.





Ja podałam mięso z puree z ziemniaków z pietruszką i surówką z marchewki.







Komentarze

  1. Zakochałam się już wcześniej.... ale za to będę Cię kochać do nieskończoności :-) no coś pysznego... moje moje smaki :-) i jeszcze mega świetne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. kolejny pyszny pomysł na obiadek☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje kochane czytelniczki 😍😘🙆

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz