Domowa Pizza

Do dzisiejszego wpisu zainspirowały mnie resztki jedzenia w mojej lodówce. Dosłownie :) Pewnie każdemu z Was zalega w lodówce kawałek sera, czy szynki po świąteczno - noworocznym obżarstwie ;) Tutaj biegnie z pomocą mój przepis na niezawodne ciasto na pizzę :) Niezawodne z uwagi na to, że nie zdarzyło się, żeby nie wyszło, a poddawane próbie było w niejednym piekarniku ;) Spróbujecie?



Składniki (na ciasto):

  • 320 g mąki pszennej
  • 4 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka soli
  • 150 ml ciepłej wody
  • 20 g świeżych drożdży


Składniki po pizzy:

  • kilka plasterków wędliny (u mnie salami)
  • ulubiony  ser (u mnie parmezan)
  • 1 cebula (u mnie czerwona)
  • kukurydza
  • rukola
  • czerwona papryka
  •  przecier pomidorowy
  • ulubione zioła lub oregano (u mnie mieszanka ziół do pizzy)
Składniki pizzy zależą od Was można dodać również podsmażone kawałki kurczaka, czy zrobić wersję "4 ulubione sery" :)




Przygotowanie:


W misce łączymy wszystkie składniki na ciasto: mąkę, olej, sól, drożdże, wodę i zagniatamy starannie na jednolitą masę. Ciasto po wyrobieniu nie powinno być kleiste (w razie potrzeby dodać odrobinę więcej mąki). Miskę przykrywamy suchą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 45 min, by ciasto troszkę wyrosło.




Po upływie czasu wyjmujemy ciasto z miski i dzielimy na 2-4 części w zależności jakiej wielkości chcemy mieć pizzę i wałkujemy na grubość 1-1,5 cm wg uznania.
Rozwałkowane ciasto przekładamy na blaszkę i w kilku miejscach delikatnie przekłuwamy widelcem.
Przecier pomidorowy mieszamy z łyżką ziół prowansalskich i rozsmarowujemy na cieście.
Następnie po kolei układamy salami, posiekaną w kosteczkę paprykę, kukurydzę, posiekaną w piórka cebulę. Po wierzchu posypujemy delikatnie ziołami i wkładamy do nagrzanego piekarnika ( 220*) i pieczemy 15-20 min w zależności od grubości pizzy.
5 min przed końcem pieczenia posypujemy serem. Po wyjęciu z pieca posypujemy rukolą.

Najlepiej smakuje z sosem czosnkowym lub ketchupem :)







Dania z resztek

Komentarze

Prześlij komentarz